Lek: personbeskrivning
Jag kom pĂ„ en ny lek som kanske kan vara rolig! đ Det gĂ„r ut pĂ„ att en person börjar med att sĂ€ga ett namn, som "Snape", "Hagrid", "Neville", osv. Och sĂ„ ska nĂ€sta person skriva vad den tycker om den personen. GĂ€rna lite utvecklat och inte bara "han Ă€r snĂ€ll/dum". đ
NĂ„gon som Ă€r med? Jag börjar med att sĂ€ga namnet Hagrid. đ
Hagrid Àr modig och godhjÀrtad, man kan alltid rÀkna med honom Àven om han inte Àr bÀst pÄ magi. Han Àr en av mina favorit karaktÀrer. Jag skulle gÀrna kÀnna honom Àven om han alltid stÀller till det för sig :) Ska jag sÀga ett namn nu? Ron weasley
Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling
#1 Kul att du Ă€r med đ Och ja, nu sĂ€ger du ett namn.
Ron Weasley Àr en rolig prick. Han har alltid nÄgot ironiskt att sÀga och Harry Potter-böckerna skulle inte vara de samma utan honom. Han Àr inte alltid vÀrldens klyftigaste och han Àr ganska klumpig nÀr det kommer till kÀnslor, men han Àr alltid dÀr för att lysa upp dagen och hÄlla ner Harry pÄ jorden.
Nytt namn: Minerva McGonagall
Minerva McGonagall
Àr en fantastisk kvinna med stark vilja att arbeta för vad som Àr rÀtt och motverka vad som fel och samtidigt inte vill sÄra andra. Hon spelar stor roll i böckerna och utan henne, vem förutom Snape(som behandlar vissa orÀttvist) skulle skÀlla ut Harry? Detta Àr en karaktÀr som jag gillar starkt, hon Àr mogen, vuxen, kan hantera situationer men visar ÀndÄ tydliga kÀnslor som ilska, mod och Änger.
Jag sÀger Lucius Malfoy
//Joanna
Jag Ă€r lite fanfic-skadad nĂ€r det kommer till Lucius, men ska jag endast utgĂ„ ifrĂ„n böckerna sĂ„ Ă€r han inte den ultimata personen direkt. Han bryr sig om sin familj och familjens framgĂ„ng, men han boostar dem pĂ„ lite fel vis. I filmerna tycker jag att man fĂ„r lite mer dimension kring Lucius nĂ€r man fĂ„r se mer hur hans och hans familjs val pĂ„verkar honom đ
Cedric Diggory
Det kÀnns inte som att man vet sÄ mycket om Cedric egentligen. Men det jag kommer att tÀnka pÄ Àr att han verkar vara en renhÄrig tÀvlande i the Triwizard Tournament. Han ville inte lÀmna Harry efter jÀttespindeln, han varnade honom om sprÀngskjÀrtsskrabborna och han sa till Harry att ta pokalen.
Kommer ocksÄ ihÄg nÄgon quidditchmatch mellan Gryffindor och Hufflepuff i 3e boken, dÄ Harry föll av sin kvast pÄ grund av dementorerna. NÀr Cedric fick höra det sÄ ville han spela om matchen.
SĂ„ jag skulle sĂ€ga att han Ă€r en Ă€rlig och liksom.. god mĂ€nniska. En sĂ„n som man vill ha som kompis. đ
Aberforth
EDIT
Jellybean var snabbare, sĂ„ jag tog bort mitt đ
SmÄ stjÀrnor lyser ocksÄ i mörkret.
#6 Oj dĂ„, och jag som tĂ€nkte lĂ€mna den Ă„t nĂ„gon annan men sen svarade Ă€ndĂ„. đ
DÄ det varit tyst en bra stund hÀr nu sÄ hoppar vÀll jag in igen och tar Aberforth ^^
Jag skulle sĂ€ga att han Ă€r en av de mer komplexa karaktĂ€rerna i serien faktiskt, Ă€ven om man inte fĂ„r veta sĂ„ jĂ€ttemycket om honom. Men det man fĂ„r veta visar att han varit med och mycket genom Ă„ren. Jag varken gillar eller ogillar honom, men tycker att han Ă€r en intressant karaktĂ€r đ
Hermione
Hermione Àr skolans lÀshuvud, men hon Àr ocksÄ vÀldigt modig och lojal. Trots att hon Àr sÄ duktig i skolan men ÀndÄ hamnade i Gryffindor och inte Ravenclaw sÀger en del om hur lojal hon Àr. Hade det inte varit för henne sÄ hade nog inte Harry och Ron klarat sig ur sÄ mÄnga knipor som de hamnade i och Harry hade nog inte heller klarat av att hitta och förstöra alla horokruxer om han inte hade haft henne till hjÀlp.
Dessutom Ă€r hon trevlig och godhjĂ€rtad. Hon vill hjĂ€lpa alla som Ă€r utsatta situationer. F.I.S.A (S.P.E.W pĂ„ engelska) Ă€r ett exempel pĂ„ vad hon gör för alfer. đ
Dudley
Dudley Àr en sjÀlvsÀker kille. Han fÄr vad han pekar pÄ och Àr oerhört bortskÀmd. Om inte allt blir som han vill stÀller han till med ett himla liv. Han gillar inte Harry och retar honom med glÀdje. NÀr Harry far illa blir Dudley bara glad. Han skyller ocksÄ ifrÄn sig mycket pÄ Harry.
Severus Snape
MVH: En djurÀlskande Clara
54 liter sÀllskap 10 Liter körsbÀrsrÀkor
25 liter Kampfisk 2 Sibiriska dvÀrghamstrar<3
Snape⊠En mycket skicklig person. 50/50 pĂ„ om han Ă€r god eller ond. En rak person som hela tiden skyddat Harry. SĂ„ egentligen har han alltid varit snĂ€ll förutom att jag aldrig förstod varför han berĂ€ttade för Lord Voldermort om profetianâŠ
Dobby
#11 Han hörde bara halva profetian, och förstod aldrig vem den syftade pÄ och nÀr han fick veta sÄ Ängrade han sig.
Dobby. Han Ă€r ju en underbar liten typ! Han Ă€r en modig husalf som riskerade hĂ€nder och öron (bokstavligt talat đź) för att varna Harry om onda krafter som skulle hĂ€rja pĂ„ Hogwarts. Efter att Harry gjorde sĂ„ att Dobby blev fri sĂ„ hjĂ€lper han Harry ur knipor flera gĂ„nger genom böckerna för att han Ă€r sĂ„ tacksam.
Han Ă€r jĂ€ttesöt och pratar om sig sjĂ€lv i tredjeperson. đ Han Ă€r 100 % lojal mot Harry och lyder till och med order frĂ„n honom Ă€ven fast han Ă€r en fri alf, han valde sin herre kan man sĂ€ga. Jag kommer alltid att hata Bellatrix för hur det blev i slutet.
Petunia?
Jag fÄr kÀnslan av att Petunia Àr lite osÀker pÄ vad hon igentligen tycker om trollkarlar och liknande. Jag tror att hon fortfarande Àr avundsjuk pÄ Lily som blev antagen pÄ Hogwarts. Hon daltar med sin son, Dudely, sÄ att det nÀstan blir överdrivet. Det kan aldrig vara nÄgot fel pÄ hennes lille Duddykins :)
Marvolo Gaunt
Marvolo Gaunt fÄr man ju inte lÀsa sÄ jÀttemycket om, men det man fÄr reda pÄ Àr i alla fall att han inte Àr sÀrskilt trevlig och han sÀtter extremt högt vÀrde pÄ sitt "rena" blod.
Han flippade ju ur totalt nÀr han fick veta att Merope var kÀr i Tom Riddle (senior ^^). Han hatade mugglare och Àven trolldomsministeriet och ja, jag tycker nog att han var ett rövhÄl rakt av bara.
Remus Lupin?