Harry Potter iFokus

Harry Potter

Etikett: underhÄllning
LĂ€st 7602 ggr
[NinaCrown]
2013-03-01 00:42
2

Lek: Vilket elevhem?

Jag funderade pĂ„ en ny lek hit till sidan 😃 Det finns en hel del karaktĂ€r som Ă€r annonyma med sitt elevhem, och jag funderade pĂ„ ifall man kunde göra en lek av det hela. Tex sĂ„ skriver den första personen en karaktĂ€r som man inte fĂ„r veta elevhemmet till. Exempelvis Kingsley Shacklebolt, sĂ„ fĂ„r nĂ€sta person skriva vilket hus de tycker att Kingsley passar i och kort varför för att dĂ€refter skriva en annan karaktĂ€r sĂ„ att en tredje person kan skriva sin Ă„sikt om den nya karaktĂ€ren och dess tillhörighet.

NĂ„gon som kĂ€nner sig lockad? 🙂

MissInAction
2013-03-01 07:56
0

Ja, det lĂ„ter kul! ♄ đŸ˜ƒ

Vad sÀger ni om Alastor Moody?

Maria, sajtvĂ€rd pĂ„ Ryssland , medarbetare pĂ„ Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
2013-03-01 14:26
0

Gryffindor. Han Àr vÀldigt lojal, har stark kÀnsla för rÀtt och fel samt Àr osjÀlvisk. Han har dock inte mycket över till andras kÀnslor, vilket fÄr mig att se bort ifrÄn Hufflepuff och mer Ät Gryffindor.

Till nÀsta person: Poppy Pomfrey

Yelly Bean
2013-03-01 15:55
0

Ja, vad kul!😃

Hufflepuff. Hon nĂ€mnde i flammande bĂ€garen, tror jag det var, att om det inte var för att eleverna behövde henne sĂ„ skulle hon inte vara kvar och se pĂ„ galenskaperna. Det visar ju att hon Ă€r godmodig, snĂ€ll och liksom varmhjĂ€rtad som en hufflepuffare ska vara. Hon tar sig an alla och lĂ€gger inga vĂ€rderingar i vilket elevhem eleverna Ă€r i. 

Till nÀsta: Petunia Dursley. (Om hon hade gÄtt pÄ Hogwarts ^^)

//Anna, sajtvĂ€rd för Harry Potter 

annanykom.blogg.se Blomma bokbabblaren.blogspot.com

MissInAction
2013-03-01 16:09
0

Oj, den var knepig! đŸ˜›
Jag fĂ„r sĂ€ga Hufflepuff dĂ€r och det kom jag fram till genom uteslutningsmetoden. PĂ„ tok för vanlig och intetsĂ€gande för att tillhöra nĂ„got av de andra elevhemmen, men verkar ha den dĂ€r viljan att "göra rĂ€tt för sig". 

Dolores Umbridge? đŸ™‚

Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
2013-03-01 16:46
0

#3 Hon gick i Slytherin, och jag tycker det passar perfekt för hennes maktbehov.

Att hon var i slytherin stÄr hÀr http://harrypotter.wikia.com/wiki/Dolores_Umbridge

Irma Pince nÄgon? ^^

MissInAction
2013-03-01 16:59
0

Meh! Jaha det kanske jag visste men har förtrĂ€ngt, för jag kom inte pĂ„ det och hittade det inte nĂ€r jag googlade đŸ˜‡ Tycker Slytherin kĂ€nns bra, ja.

Kluring om Ryssland

chade
2013-03-02 16:26
0

#5 Jag skulle vÀl sÀga Ravenclaw.

Hon verkar Àlska sina böcker (inte för att det Àr en grej pÄ deras elevhem xD). Men med tanke pÄ det sÄ borde hon vara vÀldigt lÀrd och klok om inte annat :)

Proffessor Quirrell

SmÄ stjÀrnor lyser ocksÄ i mörkret.

[NinaCrown]
2013-03-02 22:30
0

#7 FörlĂ„t att jag Ă€r sĂ„ hemsk, men han var Ravenclaware đŸ€ Även det Ă€r faststĂ€llt sedan innan precis som Umbridge gick i Slytherin.

Dock tycker jag att han dras lite till nĂ„got annat hem med, men kan inte riktigt sĂ€tta fingret pĂ„ vilket
 Kanske Slytherin? Han Ă€r Ă€ndĂ„ ganska kalkylerande, men behövde nĂ„gon (Voldemort) som triggade hans negativa sida.

Syskonen Carrow? Antingen bĂ„da tillsammans eller var för sig 🙂

chade
2013-03-03 08:39
0

#8 Jahaa, ojdĂ„! Jag har ingen aning om vad de vuxna hade för elevhem , sĂ„ jag bara chansade och hoppades att han inte fĂ„tt nĂ„got elevhem đŸ˜›

SmÄ stjÀrnor lyser ocksÄ i mörkret.

[Hamster 4 ever]
2013-03-03 09:57
0

nĂ€r Harry fĂ€rdas i minnena om tom, sĂ„ sĂ€ger snigelhorn nĂ„got om dem (om jag inte minns helt felđŸ€Šâ€â™‚ïž) sĂ„ drar jag slutsatsen att de var vĂ€nner. ergo SLYTHERIN

dudly om han hade gÄtt

[NinaCrown]
2013-03-03 13:01
2

#10 Dudley Ă€r svĂ„r
 Han Ă€r en mobbare, men jag tror han Ă€r det mest för att han blivit uppfostrad till att vara det. Skulle han hamnat pĂ„ Hogwarts skulle han troligen vara sĂ„ lĂ„ngt bort att hans förĂ€ldrar inte skulle ha samma inflytande.

Han Àr varken speciellt smart eller har nÄgot Àmne han brinner för, sÄ Ravenclaw Àr uteslutet.

Han Àr inte jordnÀra eller Àrlig nog att vara i Hufflepuff.

StÄr mellan Gryffindor och Slytherin, som jag tycker Àr jÀttesvÄra att plasera folk i dÄ de husen Àr sÄ lika (för mig). Men skulle nog sÀga Slytherin dÄ han Àr sÄ familjeorienterad. Han gÄr hellre emot sig sjÀlv Àn sina förÀldrar.

Fenrir GrÄrygg?

Yelly Bean
2013-03-28 16:04
0

Ooh, puttar upp denna lite! đŸ™‚

[NinaCrown]
2013-03-28 17:19
0

#12 Du har ingen gissning pÄ Fenrir sjÀlv? ^^

Yelly Bean
2013-03-29 06:55
0

Hann inte igĂ„r ^^ Men nu sĂ„ đŸ™‚

Jag har svĂ„rt att se Fenrir GrĂ„rygg som nĂ„got annat Ă€n elak. Han Ă€r ju inte som Lupin, som skĂ€ms över att vara varulv, utan han njuter av att ha "makt" över andra mĂ€nniskor och han dristar sig till och med till att bita Ă€ven nĂ€r det inte Ă€r fullmĂ„ne. 

Dock sĂ„ tillhör han inte Voldemorts innersta krets, sĂ„ det kan ju hĂ€nda att man inte Ă€r uppskattad som varulv, ens hos de onda. Han blir ju pĂ„ ett sĂ€tt utnyttjad. Jag kan inte direkt se honom som ett offer, eftersom han gillar det han gör och ser det som en möjlighet. 

Även fast han lite tillhör "smutset" bland dem sĂ„ skulle jag nog Ă€ndĂ„ placera honom i Slytherin

Ny person: Cornelius Fudge?

[NinaCrown]
2013-03-29 14:08
1

Fudge Ă€r
 Ganska mesig, lite sjĂ€lvisk och vĂ€ldigt villig att sĂ€tta sig sjĂ€lv i offerposition. Han har dock en vilja att saker ska vara bra och se bra ut, och Ă€r ganska desperat för att fĂ„ det sĂ„. Jag har inga problem att se honom gömma ett gammal Ă€pple bakom gardinen ifall han fĂ„r ovĂ€ntat besök och sen lĂ€mna den dĂ€r medans den möglar för att han inte vill ta etu med Ă€cklet

Jag skulle nog sÀtta honom i Gryffindor dÄ han Àr ganska mycket "min bild Àr rÀtt, kosta vad det kosta vill!" men att det krÀvs en hel del för honom att vara direkt oartig mot nÄgon.

Kingsley Shacklebolt?

LaSadie
2013-03-29 19:43
1

Kan inte svara men vill följa trĂ„den. Sjukt intressant att lĂ€sa era svar 😃

Yelly Bean
2013-04-11 08:02
0

Jag vet inte sĂ„ mycket om honom men jag kan göra ett försök. đŸ™‚

Han Ă€r en framstĂ„ende trollkarl, han blev ju tillfĂ€lligt trolldomsminister (tror det var tillfĂ€lligt?). 

Han hade en betydande roll som spion pĂ„ ministeriet och han gjorde det bra. Under femte boken var han huvudansvarig i jakten pĂ„ Sirius och la ut falska rykten om att han fanns i Peru (om jag kommer ihĂ„g rĂ€tt). Det visar rĂ€tt tydligt att han kan lĂ€gga undan alla sina tidigare förestĂ€llningar om en person och istĂ€llet skydda honom. 

Han Ă€r typ den enda trollkarlen som lyckats fĂ„ Vernon Dursleys förtroende, vilket Ă€r en ganska stor bedrift. đŸ˜‰

Jag har svĂ„rt att vĂ€lja om jag ska placera honom i Gryffindor eller Ravenclaw. Dels Ă€r han inte rĂ€dd för att göra det som han tycker Ă€r rĂ€tt, oavsett om det Ă€r svĂ„rt eller inte allmĂ€nt accepterat. Dels sĂ„ Ă€r han otroligt skicklig och smart. Å andra sidan sĂ„ Ă€r det samma sak med Dumbledore, han borde ju kanske för sitt huvud vara i Ravenclaw men Ă€r Ă€ndĂ„ i Gryffindor. 

SĂ„, jag vĂ€ljer nog Gryffindor, för jag tycker de egenskaperna vĂ€ger över.  

Ny person: Madam Rosmerta

[NinaCrown]
2013-04-11 15:24
0

#17 Rosmerta kĂ€nner jag starkt borde varit en Hufflepuffare. Hon Ă€r tydlig och bestĂ€md, men vill göra folk nöjda och glada. Enda gĂ„ngen man fĂ„r veta att hon gör nĂ„got dĂ„ligt Ă€r nĂ€r hon var under Dracos imperus-förtrollning. Lite kort förklaring men kommer faktiskt inte pĂ„ nĂ„ mer just nu 😛

(Kingsley vart riktig minister med, efter att saker börjat lugna sig i trollkarlnsvĂ€rlden 🙂)

Arabella Figg, om hon inte hade varit en ynk/squib.

[Hamster 4 ever]
2013-05-04 18:39
0

man vet inte sÄ mycket om henne men hufflepuff tror jag skulle passa henne. (anvÀnde uteslutnings metoden, hon passade inte i nÄgot annat elevhem.)

faster marge

[NinaCrown]
2013-05-04 19:08
0

Marge Ă€r en svĂ„r en, men kan vara för att jag verkligen avskyr henne đŸ€Ș Absolut inte hufflepuff, dĂ„ hon har alldeles för lite respekt för andra och för sina djur. Inte Ravenclaw dĂ„ jag mĂ„ste sĂ€ga att hon inte alls har nĂ„gon större koll pĂ„ vad hon pratar om enligt mig

Skulle nog sĂ€ga Slytherin, men kan lika gĂ€rna vara Gryffindor. Jag tycker verkligen att de tvĂ„ husen Ă€r jĂ€ttesvĂ„ra att plasera folk i 😂

Barty Crouch Sr nÄgon? AlltsÄ den Àldre Barty Crouch som jobbade för ministeriet och inte hans son som imiterade Mad-Eye Moody.

kaninsköld
2013-07-11 16:43
0

# 20 Inte slytherin, han arresterade sin son! Not Hufflepuff , han Àr inte sÀrkilt godhjÀrtad. Gryffindorare Àr ju modiga men jag tycker ÀndÄ han passar bÀttre i: RAWENCLAW! Stan shunpike?

Mvh Kaninsköld

[NinaCrown]
2013-07-11 22:26
0

#21 Klar Gryffindorare enligt mig 😃 (fy vad skönt det kĂ€nns att kunna sĂ€ga det för en gĂ„ng skull!)

Han Àr vÀldigt lik Ron tycker jag, bara det att Stan inte har ett enturage som backar upp honom titt som tÀtt
 Han Àr typ som en korsning mellan Ron och Neville.

Tanten som springer runt och sÀljer godis pÄ Hogwartsexpressen?

Yelly Bean
2013-07-12 07:56
1

#22 Min första tanke var Hufflepuff. Jag vet inte riktigt varför, men kanske för att man inte vet sĂ„ mycket om henne och Hufflepuff tar ju emot alla. Hon verkar vĂ€nlig, och det Ă€r ju en egenskap som Hufflepuffare verkar vĂ€rderda högt. 

Tom (vÀrdhusvÀrden pÄ LÀckande Kitteln/The Leaky Cauldron)?

kaninsköld
2013-07-12 09:48
0

Hufflepuff , för han hjÀlper alla! Fleur Delacour?

Mvh Kaninsköld

[NinaCrown]
2013-07-12 14:34
0

#24 Skulle nog sĂ€tta Fleur i slytherin 😃 Hon Ă€r duktigt pĂ„ att se över huvudet pĂ„ folk som inte visat sig vara "vĂ€rda henne". Hon Ă€r sjĂ€lvcentrerad och brysk, och bryr sig inte speciellt om folks kĂ€nslor. Hon har dock en förmĂ„ga att se nĂ€r hon ska ge upp, vilket jag tycker Ă€r lite mer Ă„t slytherinhĂ„llet.

NĂ€r vi Ă€ndĂ„ Ă€r inne pĂ„ fransyskor kan vĂ€ll nĂ€sta lĂ€mna ett förslag pĂ„ Madam Maxim? 😉

kaninsköld
2013-07-12 14:38
0

Att döma frÄn uttrycket "bara kraftig benstomme" skulle jag sÀtta henne i slytherin. Viktor Krum

Mvh Kaninsköld

[NinaCrown]
2013-07-12 14:55
1

Blir mycket Slytherin nu för jag tror Krum skulle passat bra dĂ€r, eller i Hufflepuff. Han verkar inte tycka om att vara kĂ€ndis, och han har en vilja att göra rĂ€tt ifrĂ„n sig
 Men han verkar fĂ„ vĂ€ldigt liten chans att göra vad han vill pga pĂ„tryckningar utifrĂ„n, som tex frĂ„n Karkaroff vid trekampen.

Dock Àr han vÀldigt dyster och verkar vara sjÀlvmant ensam, men kan lika gÀrna vara för att han inte trivs med livet han lever.

Lutar mer och mer mot Hufflepuff tror jag 😼 Vi sĂ€ger hufflepuff 😂

Till nÀsta person: Filch om han inte hade varit ynk.

kaninsköld
2013-07-12 14:56
0

Helt klart slytherin! Dobby

Mvh Kaninsköld

ninor
2013-07-13 09:09
0

Dobby Àr en sjÀlvklar gryffindor! Modig som fÄ, och godhjÀrtad. NÀsta: ariana (dumbledors syster)

/ Nicole

Tunbergets kaninuppfödning 

Kaninerna pÄ instagram / facebook

MissInAction
2013-07-13 13:20
0

Kan du ge en motivering? đŸ™‚

Kluring om Ryssland

[NinaCrown]
2013-07-13 15:54
0

#29 Efter det lilla man fÄr veta om Ariana sÄ skulle jag nog sÀga Hufflepuff. Hon varkade ha varit en vÀldigt vÀnlig och öppenhjÀrtad person som brydde sig om sin familj.

NĂ€sta: Mundungus Fletcher

Yelly Bean
2013-07-13 16:18
0

#31 Han gör aldrig nĂ„got för nĂ„gon annans skull Ă€n sin egen. Han var med i att flytta Harry frĂ„n Dursleys hus en sista gĂ„ng bara för han blev tvingad, och nĂ€r Voldemort dök upp sĂ„ smet han. Han stal Sirius gamla grejer för att sĂ€lja dem och han försvann frĂ„n sin vaktpost i Fenixorden för att sĂ€lja kittlar. 

SĂ„ han Ă€r inte nĂ„gon Gryffindor, verkligen ingen Ravenclaw för han Ă€r ganska "simpel". 

SĂ„ det stĂ„r mellan Hufflepuff och Slytherin. Han Ă€r inte ond och för feg för att vara dödsĂ€tare, sĂ„ han Ă€r inte nĂ„gon Slytherin pĂ„ det sĂ€ttet. Men han Ă€r heller inte tillrĂ€ckligt godhjĂ€rtad för att vara en Hufflepuff. Han Ă€r tvĂ€rt om, ganska slug. 

SĂ„ mitt svar blir Slytherin. 

Gubbly Plank? 

[NinaCrown]
2013-07-13 16:45
0

Grubbly-Plank Ă€r nog en Ravenclaware med ganska mycket Gryffindor-drag skulle jag tro. Hon brinner för sitt Ă€mne samt Ă€r klar och tydlig med allt, nĂ€stan pĂ„ grĂ€nsen till lite hĂ„rd. Men hon verkar vara Ă€rlig och prioritera mĂ€nniskor hon ser upp till, tex som nĂ€r hon sa till Umbridge att hon tyckte om hur Dumbledore skötte skolan trotts att det kunde ge henne negativa konsekvenser 🙂

NĂ€sta: Madam Hooch

ninor
2013-07-13 16:52
0

#33 hmm Ă€r inte hon elevhemsförestĂ„ndare för ravenclaw? Eller var det hufflepuff? Eller sĂ„ blandar jag kanske ihop allting just nu

/ Nicole

Tunbergets kaninuppfödning 

Kaninerna pÄ instagram / facebook

[NinaCrown]
2013-07-13 17:03
0

#34 Madam Hooch Ă€r qudditchlĂ€raren, Professor Sprout lĂ€r ut örtlĂ€ra och Ă€r förestĂ„ndare för Hufflepuff medans Flitwick lĂ€r ut TrollformellĂ€ra och Ă€r förestĂ„ndare för Ravenclaw 🙂

MissInAction
2013-07-13 18:04
0

Vill inflika att slytherin Ă€r inte samma som att kunna vara dödsĂ€tare. Inte pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Även om samma tankegĂ„ngar nog figuerar mer frekvent bland slytherinare Ă€n bland hufflepuffare. Elevhemmen har funnits lĂ„ngt mycket lĂ€ngre Ă€n detta "pĂ„hitt" av RiddleđŸ€“

Kluring om Ryssland

Yelly Bean
2013-07-13 18:51
0

MissInAction: Sorry om det verkade sĂ„ pĂ„ det jag skrev, men tog liksom lite ytligt pĂ„ personlighetsdagen bara, sĂ„ dĂ„ ligger det ganska nĂ€ra att jĂ€mföra med. đŸ˜Š Det trĂ„kigt att Voldy (och Slytherin himself ocksĂ„ förresten) gett Slytherin sĂ„ dĂ„ligt rykte, för de har ju bra egenskaper ocksĂ„. Harry skulle ju tex ha passat bra dĂ€r, enligt sorteringshatten. đŸ‘

MissInAction
2013-07-13 19:59
1

Oki, jag förstĂ„r đŸ˜Ž Ja det Ă€r trist, men elitister tycks det ju finnas överallt och det Ă€r det smart att komma ihĂ„g, och inte mĂ„la ut hela grupper efter nĂ„gra fĂ„ som mall. Slytherin ♄

Kluring om Ryssland