Annons:
Etikettnågot-du-undrar
Läst 2634 ggr
[Littlepig]
1/3/17, 11:11 PM

Hjälp med vilket elevhem jag tillhör

Såå, hejsan allihopa. Har ett litet dilemma här.. jag har gjort de mest detaljerade testen på både Pottermore och två stycken som är utformade efter myers briggs m.m men vet fortfarande inte vilket elevhem jag tillhör. Har i flera år sett mig själv som en Hufflepuff.  Det har liksom varit självklart för mig. Men på senare år har svaren ändrats till Slytherin, konstigt nog. 

Så, jag funderar väl mestadels på om jag tillhör slytherin eller hufflepuff. Jag är ju en Slytherpuff antagligen men vill ju veta vad som dominerar liksom. Jag kan vara ganska cynisk, sarkastisk och väldigt ambitiös. Samt vara skeptisk till vad andras intentions egentligen är. Men är inte jättesjälvisk och påhittig heller, kan  också vara ganska pessimistisk.. Inom Hufflepuff är jag inte tålmodig och jobbar inte särskilt hårt men förespråkar rent spel och rättvisa samt lojalitet och är ganska jordnära, men Slytherins kan väl vara lojala.. eller? vad är skillnaden mellan detta? Har läst massa tumblrs som förstorat upp allt jättemycket men förstår mig inte på nåt.

Kanske förstorar upp allt mycket men ni Potterheads förstår ju att detta med elevhem är en big deal xD

Annons:
Herveaux
1/8/17, 4:47 PM
#1

Jag har haft lite liknande dilemma. Typ. Nästan. Kanske.

Jag började läsa böckerna och se filmerna för…kan det vara 2-3 år sen?
(I know… Sist på bollen som vanligt…)
Men iaf, när jag började nörda loss i dom olika elevhemmen så kändes det som att Gryffindor var det givna.
När jag gjorde lite olika sorteringstester så var det oftast också Gryffindor eller oavgjort mellan Gryffindor och Slytherin.

Men så gjorde jag sorteringen på Pottermore: Ravenclaw.
Raven…claw…? Say what…?

Hm. Det var minst sagt otippat.
Men när jag har tuggat lite på saken så, ja, jo. Skulle jag få Sorteringshatten på knoppen som 11-åring så hade det ju faktiskt med all säkerhet blivit just en Ravenclaw när jag tänker tillbaka på hur jag var som liten skrutt.
Så, jag är en Ravenclaw. Punkt. 🙂

Jag kan nog inte råda dig till varken det ena eller andra elevhemmet.
Tycker inte det finns några regler skrivna i sten för hur man ska välja.
Antingen så väljer du det elevhem som känns rätt i hjärtat.
Eller det som du vart sorterad till i Pottermore´s test.
Välj det hus som skulle ha passat in på dig bäst när du var 11 år
eller det som passar bäst idag.
Det enda jag kan råda dig till är att inte ta det som står på Tumblr på allt för stort allvar. Det brukar mest leda till att man inte vet varken ut eller in. 🤪


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[stuartt]
4/8/17, 3:49 PM
#2

Enligt dom flesta tester är jag hufflepuff men har alltid dragits mot slytherin och känner mig mest "hemma" i slytherin. Tycker man ska välja det elevhem som känns bäst för en :)

Upp till toppen
Annons: