Annons:
Etikettböckerna
Läst 1782 ggr
Cherrry
8/20/15, 10:35 AM

Harry Potter och dödsrelikerna

Halloj! Nu håller jag på och letar överallt efter Harry Potter och dödsrelikerna i kartonnage men hittar den ingenstans. Jag har dom andra böckerna i kartonnage så vill helst att alla ska vara det men om den bara finns som inbunden så är det ju inte så mycket att göra åt det men vet ni om den finns i kartonnage och vart man köper den i så fall:) Och kanske några bilder på hur den inbundna boken ser ut om någon har den, det kanske inte är så stor skillnad:)

Annons:
Honestyisdead
8/20/15, 10:42 AM
#1

Vad är kartonnage?

Cherrry
8/20/15, 10:51 AM
#2

Kopierade det här från en boksida:) Kartonnage - en limbunden bok med pärmar av tjock kartong, som en inbunden fast utan skyddsomslag dvs. trycket är direkt på pärmen. Inbunden - Bindning med tråd, vanligen med skyddsomslag och hård pärm.

Mr Raja
9/1/15, 7:54 AM
#3

Jag har också letat efter kartonage eller inbundna istället för pocket men på svenska verkar det omöjligt. Själv äger jag bara ljudböckerna på svenska och engelska och filmerna men har tänkt börja samla de nya utgåvorna som kommer nu och hitta de gamla i kartonage/inbundna på tex norska :) Enklast är nog att söka efter begagnat, via nätet tror jag.

Det bästa med att ha katt är att den håller borta dementorerna!

Yelly Bean
9/2/15, 1:34 PM
#4

Harry Potter på svenska finns väl nya i kartonnage? Det är ju de vanliga. Tror inte ens de svenska finns som pocket. 🤔

I alla fall på bokus finns de i kartonnage. Såg att sjuan står som inbunden, men jag har aldrig sett någon Harry Potter inbunden i fysisk butik, så kanske har de bara skrivit fel? Ett förslag är kanske att mejla förlaget, eller bokus kundtjänst, och fråga. 🙂

Upp till toppen
Annons: