Annons:
Etikettfanart
Läst 1472 ggr
komkoma
2014-01-31 13:15

Tänk om?! En twist på slutet

http://memepix.com/58yOc

Min första tanke när jag läst detta, ÄR denna personen jag?! Huvudet på spiken om hur jag trode att det skulle sluta! Älskar HP no doubt men slutet va för lekisbarn…

Annons:
stinabest
2014-01-31 19:53
#1

Helt mindblown nu o.o


[Skörbjugg]
2014-02-01 09:21
#2

Herregud… Detta är ju episkt!

komkoma
2014-02-01 21:17
#3

Ja verkligen! Önskar det hade slutat såhär!

minilejon
2014-02-02 10:46
#4

kan ngn översätta typ ^^? ehehe

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

Yelly Bean
2014-02-02 11:51
#5

#4 Personen som gjort den har tänkt på en del av profetian mellan Voldemort och Harry, och tänker att det kunde ha funnits ett annat slut för serien. 

Profetian säger att någon av dem måste dö för den andras hand, för den ena kan inte leva om den andra överlever. I boken betyder det att den ena måste döda den andra, till slut. 

Personen frågar sig alltså om det skulle kunna betyda något annat i stället, alltså att hur skulle det vara om det enda sättet de kunde dö var för den andras hand? Antingen att Harry dödar Voldemort eller att Voldemort dödar Harry. Alltså skulle den som inte dör för den andras hand inte kunna dö över huvud taget. 

Det skulle betyda att genom att Harry dödar Voldemort så skulle han offra sin egen död. 

Och det är också så att genom att offra sin egen död genom att döda Voldemort så skulle Harry leva för evigt och efter att alla han älskar dör skulle han aldrig få träffa den igen. Det skulle vara det största offret för honom. 

Harry Potter skulle för alltid vara, pojken som överlevde. 

Grovt och snabbt översatt, men hoppas meningen kommer fram ändå. 🙂

minilejon
2014-02-02 16:21
#6

aah tack så mkt ^^

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

Annons:
Gerbilles
2014-02-02 19:17
#7

Men.. wow, helt otroligt!

Tycker dock om slutet som det är 😊

Upp till toppen
Annons: